vrijdag, februari 23, 2024

Chaos op Schiphol leidt tot proefproces van MAX Vakantieman

Stel je voor dat je 5 uur voor vertrek op Schiphol aankomt en vervolgens toch je vliegtuig naar je vakantiebestemming mist.  Geen unieke ervaring blijkt, want afgelopen zomer waren er genoeg reizigers die dit soortgelijke verhalen konden vertellen, met alle financiële en praktische gevolgen van dien. Een ruwe schatting blijkt dat het de gemiddelde reiziger tussen de €2000,- en €10.000,- kan kosten wanneer je niet aan boord van hun vlucht kunnen. Chaotische toestanden zijn al lange tijd aan de orde van de dag op Schiphol en dat heeft er nu toe geleid dat MAX Vakantieman, bijgestaan door hun ombudsman Jeanine Janssen,  een rechtszaak is gestart tegen Schiphol.

De MAX Ombudsman geeft aan ongelooflijk veel klachten te hebben ontvangen over de chaotische situatie op Schiphol en heeft contact gelegd met de advocaten van De Vos en Partners om te eisen dat reizigers worden gecompenseerd voor hun verloren geld.

De zaak geldt niet alleen voor reizigers die een los vliegticket hebben geboekt, maar het gaat ook om mensen met een pakketreis. Met behulp van de advocaten van De Vos en Partners hoopt de MAX Ombudsman reizigers te helpen hun geld terug te krijgen dat ze zijn kwijtgeraakt door gemiste vluchten.

Proefproces tegen Schiphol

Wie in de situatie komt dat men er alles aan heeft gedaan om op tijd op het vliegveld te zijn en toch de vlucht mis door chaotische toestanden op Schiphol, heeft vaak geen idee wat hen overkomt. En al helemaal niet hoe zij het geld dat betaald is voor tickets en verblijf terug kunnen krijgen. De vraag is hierbij namelijk vooral wie er verantwoordelijk voor de schade die zij hebben geleden?

MAX Ombudsman denkt het antwoord op die vraag te hebben. Een eerste stap is de situatie melden bij de ombudsman. Dit is belangrijk, omdat het helpt een zaak te creëren die voor de rechter kan worden gebracht. De ombudsman selecteert dan de beste zaak en vervolgt die voor de rechter.

De Ombudsman legt ook uit dat het voor een succesvolle zaak belangrijk is om bewijs te leveren. Dit kan onder meer het maken van foto’s van de rijen of drukte op de luchthaven zijn, omdat dit kan helpen bewijzen dat de passagiers geen schuld hebben aan de situatie. Het is ook belangrijk om alle bonnetjes en documenten te bewaren, zodat het mogelijk is om de geleden schade te bewijzen.

De Ombudsman begrijpt ook dat het onduidelijk is op wie de schade verhaald kan worden. De proefprocedure tegen Schiphol heeft echter hoop gegeven aan velen die gedupeerd zijn op de luchthaven. Het laat zien dat het mogelijk is juridische stappen te ondernemen tegen Schiphol, waardoor mensen de schadevergoeding kunnen krijgen die ze verdienen.

Mensen die zich herkennen in deze situatie kunnen contact opnemen met MAX Vakantieman en de MAX Ombudsman Jeanine Janssen. De zaak kan dan worden toegevoegd aan het dossier, wat de slagingskans tijdens het proefproces gunstig kan beïnvloeden.

Aanbevolen

Reisnieuwsbrief

Ontvang onze gratis reisnieuwsbrief met de leukste reistips, het laatste nieuws rondom bekende en onbekende attracties en kortingsacties

spot_img