donderdag, april 18, 2024

Portugal start campagne om duurzaam toerisme te bevorderen

Portugal wil zich in de toekomst onderscheiden als het gaat om duurzaam toerisme. Het Zuid-Europese land heeft daarvoor een speciale campagne gelanceerd. 

Visit Portugal, het toeristische promotieplatform, heeft het nieuwe jaar ingeluid met de lancering van een nieuwe campagne die in Lissabon werd gepresenteerd. #Het is niet toerisme. Het is futourisme, is het motto van deze campagne die 12 goede voornemens voor de toerist van de toekomst bespreekt.

Er zijn 12 elementen die mensen moeten te inspireren om een actieve rol te spelen in de veranderingen van het toerisme naar de toekomst, zowel in Portugal als wereldwijd. Het gaat bijvoorbeeld om de manier waarop we reizen.

Deze campagne is in lijn met de Toerisme Strategie 2027, de strategische richtlijn voor toerisme in Portugal, en met zijn ambitie: het leiden van het toerisme van de toekomst. Centraal daarin staan inclusief, duurzaam en verantwoordelijk toerisme.

Toerisme in Portugal moet een meer authentieke en duurzame ervaring bieden, resulterend in een positieve impact voor de gebieden, het milieu en de lokale gemeenschappen.

Volgens cijfers bereikte het Portugese toerisme alleen al in de eerste negen maanden van 2023 recordniveaus met 26,3 miljoen bezoekers (+13,7%), 68,5 miljoen overnachtingen (+11%) en 22,3 miljard omzet (+19,8%) vergeleken met 2022. Om deze groei te ondersteunen werkt VisitPortugal aan het brengen van toeristische activiteiten naar het binnenland van het land om seizoensgebondenheid te verminderen en tegelijkertijd de milieu- en digitale transitie van de sector te versnellen.

Een heerlijke vakantie naar Portugal boek je via:

Aanbevolen

Reisnieuwsbrief

Ontvang onze gratis reisnieuwsbrief met de leukste reistips, het laatste nieuws rondom bekende en onbekende attracties en kortingsacties

spot_img